📞 0944 306 166

Riešenie konfliktov s emocionálnou inteligenciou

Keďže všetci máme rozmanité nároky, postoje a záujmy, konflikty sú bežnou a prirodzenou súčasťou komunikácie. Umenie však spočíva v tom, ako k nim vieme pristupovať, ako ich vieme riešiť a ako z nich vieme učiniť nástroj užitočný na to, aby sa všetky zúčastnené strany niečo naučili, prekonali vlastný tieň, posunuli sa vpred a aby sa odstránil konflikt a s ním spojené napätie a odpor.

V tomto kurze sa komplexne ponoríte do problematiky konfliktov a ich riešenia. Naučíte sa, ako efektívne zvládať konfliktné situácie a získať kontrolu nad svojimi emóciami. Pomocou špeciálnych testov identifikujete svoju dominantnú stratégiu zvládania konfliktov a mieru svojej psychickej odolnosti. Tieto poznatky vám umožnia lepšie pochopiť, ako reagujete na konflikty a kde máte priestor na zlepšenie. Kurz vás naučí rôzne komunikačné techniky, ktoré sú nevyhnutné pre prevenciu a efektívne riešenie konfliktov. Vďaka praktickým cvičeniam a simuláciám sa naučíte, ako aplikovať tieto techniky v reálnych situáciách a vytvárať riešenia, ktoré zohľadňujú záujmy všetkých zúčastnených.

• Pochopiť povahu konfliktov a ich psychologické dopady
• Získať hlbšie porozumenie tomu, čo konflikt je, ako sa vyvíja a aký má vplyv na ľudskú psychiku
• Odhaliť svoje vlastné nastavenie v konfliktných situáciách, aby sme ho vedeli zlepšiť
• Preskúmať a porozumieť rôznym prístupom k riešeniu konfliktov, vrátane ich výhod a nevýhod
• Spoznať a uvedomiť si našu vlastnú aktuálnu stratégiu v konfliktných situáciách, čo nám prináša, v čom je neprospešná
• Osvojiť si techniky emocionálnej inteligencie, ktoré pomôžu lepšie zvládať energetické a emocionálne aspekty konfliktov
• Naučiť sa techniky na posilnenie psychickej odolnosti, efektívne prijímanie kritiky a rozvoj empatie voči ostatným
• Naučiť sa základné princípy komunikácie, ktoré sú nevyhnutné pre efektívne riešenie konfliktov a minimalizovanie • nedorozumení
• Zoznámiť sa s účinnými nástrojmi na ovládanie negatívnych myšlienok a emócií
• Nazrieť do sveta mysle, aby sa mohli postupne odstraňovať nežiadúce mentálne formy
• Natrénovať komunikačné techniky pre riešenie námietok a konfliktov v praxi

Čo je konflikt
• Úvod do základného pojmu konfliktu, jeho definícia a rôzne pohľady na konflikt ako na nevyhnutnú súčasť ľudských vzťahov
• Diskusia o tom, ako energia konfliktu ovplyvňuje ľudské správanie a vzťahy, a akými spôsobmi ju môžeme konštruktívne využiť
• Analýza rôznych faktorov, ako sú osobné hodnoty, komunikačné štýly a emočné stavy, ktoré ovplyvňujú priebeh a intenzitu konfliktov

 

Aký som stratég, keď sa schyľuje ku konfliktu?
• Na čom mi viac záleží – na vzťahoch alebo na osobných cieľoch?
• Aké výhody, nevýhody a dôsledky nám prináša naše nastavenie v konfliktných situáciách
• Aké dôsledky má naša stratégia a ako ich zoptimalizovať

 

Keď už konflikt nastal, čo s ním?
• Akým reakciám je dobré predchádzať, ak nechceme prilievať olej do ohňa
• Čo nám v konfliktných situáciách zaručene pomáha
• Komunikačné stratégie pri riešení konfliktov
• Ako sa naučiť počúvať komunikačného partnera

 

Tajomstvo a prínos emocionálnej inteligencie
• Mám vlastnosti emocionálne inteligentného človeka?
• Ako rozvíjať cenné zručnosti emocionálnej inteligencie
• Sebauvedomenie ako základ pre prácu s emóciami

 

Ako predchádzať „emocionálnemu únosu“
• Naučiť sa „pomenovať draka“ a uvedomiť si nástroje na jeho zdolanie
• Ako prerásť svoj strach, neistotu a obavy
• Aj s hnevom je možné účinne pracovať a ovládnuť ho

 

Všetko sa mení, ak zmeníme svoje myslenie
• Štyri základné kategórie myšlienok a ich dôsledky
• Ako rozpoznať, že v našej mysli prevažuje čierny mrak
• Základné chyby v našom myslení, ktoré zákonite vedú ku konfliktom
• Tri vrstvy myslenia a s nimi spojené nástrahy

 

Modelové situácie k jednotlivým technikám: Praktické cvičenia a simulácie rôznych konfliktných scenárov, kde si účastníci môžu vyskúšať a zdokonaliť svoje komunikačné zručnosti v bezpečnom prostredí.

Bc. Mária Mihálová

Kurz sa koná v čase 09:00-16:00 h. a celkovo trvá 6 tréningových hodín.

max. 12 účastníkov

Kurz sa bude realizovať v Centre AGATHOS na adrese: Osadná 15, Bratislava.

Pozrieť na mape:  Školiace centrum EDUCIA

Riešenie konfliktov s emocionálnou inteligenciou

Bežná cena: 140€

• prihláste sa čo najskôr a využite zľavu

• celkovo 6 tréningových hodín

• 1 deň (09:00-16:00 h.) 

• max. 12 účastníkov

garancia vrátenia peňazí

Našim cieľom sú spokojní klienti. Ak nebudete po absolvovaní kurzu spokojní, vrátime Vám peniaze späť – s nami nič neriskujete. 

študijné materiály

Každý klient dostane vytlačené študijné materiály, ktoré mu poslúžia aj po skončení kurzu ako tématické poznámky.

certifikát

Na záver kurzu agentúra EDUCIA udeľuje absolventský certifikát potvrdzujúci úspešné ukončenie vzdelávacieho kurzu.

občerstvenie

Zabezpečený pitný režim, káva, čaj a niečo drobné na zahryznutie.
Kurz "Akadémia rétoriky" vo mne odkryl moje silné a slabé rétorické stránky a tak ma posunul na iný level. A hlavne ma veľmi bavil. Umožnil mi stretnúť zaujímavých ľudí a byť na chvíľku súčasťou jedného veľkého rečníckeho tímu. Všetkým zúčastneným posielam veľké ĎAKUJEM.
Zuzana Minarovičovákoučka
Vďaka kurzu "Rečnícke a prezentačné minimum" som sa naučila viac si všímať a počúvať svoje prejavy artikulácie či intonácie a zapracovať ich správne do praxe. Získala som nový rozhľad nad témami z pohľadu rečníka. Vrelo odporúčam každému, kto sa chce v tomto smere posúvať vyššie.
Nina Bernardopodnikateľka
Osobne najviac oceňujem profesionálny prístup, individuálnu starostlivosť o učastníka a príjemný prejav lektorky. Obsahom tréningového školenia je nie len dobre zvládnutá teoretická časť a odborne spracované materiály, ale aj mnoho praktických rád a cvičení. Odporúčam.
Lenka Benkováprojektová manažérka